esmaspäev, 7. mai 2018

Miks lugeda?

Lugedes saad õnnelikumaks, targemaks, sõnaosavamaks, empaatilisemaks, edukamaks ja võimalik, et ka rikkamaks. Ja kindlasti veedad raamatuid lugedes iseenda seltsis kvaliteetset ning hästisisustatud aega. 


Raamatute lugemine teeb õnnelikumaks.
- teadlased on uuringute käigus leidnud, et need, kes loevad, tunnevad suuremat rahulolu ja õnnetunnet oma elus ja neil on paremad suhted teiste inimestega
- raamatud võivad mõjutada oma elu muutma, võtma ette väljakutseid või alustama uue tööga
- ligi kolmandik inimestest vastas, et raamatud on inspireerinud neid reisima ja viiendik alustas raamatu mõjul uue hobiga

Raamatuid lugedes saab targemaks
- suur lugemus peegeldab reeglina ka avaraid teadmisi
- ajakirjade lugemine ei mõju samamoodi, sest raamatute lugemine on sügavam - aju peab mõtlema kriitiliselt, leidma seoseid eelmiste peatükkidega ja prognoosima eesootavaid juhtumeid ning sobitama ka need reaalsusesse
- põnevusraamatute lugemine on omamoodi ajugümnastika - süžeed tuleb jälgida tähelepanelikult, et samm-sammult tükikesi ka oma peas loogilisse ritta panna

Lugedes saad paremaks inimeseks
- teadlaste sõnul need, kes loevad rohkem ilukirjandust, on paremad ka teiste inimeste emotsioonide lugemisel
- paika ei pea fakt, et empaatilised inimesed loevad rohkem, vaid see, et lugemise kaudu inimeste empaatiavõime kasvab

Lugemine teeb rikkamaks
- tõepõhi on all sellel, et rikkalik sõnavara ja hea sõnaosavus on oskused, mis aitavad inimest elus edasi ka tööalaselt
- Padova ülikooli teadlased tõestasid oma uuringuga tugeva seose ka täiskasvanuea sissetulekute
ja inimest lapsepõlves ümbritsenud raamatute vahel

Lugemine parandab tervist ja hoiab vaimu erksana
- lugemine paneb aju meeldivasse transilaadsesse olukorda, mis olemuselt sarnaneb meditatsiooniga, pakkudes lõdvestust ja rahu. Uuringute kohaselt vähendab ainult 6 minutit lugemist juba südame löögisagedust ja lihaspingeid
- regulaarsed lugejad magavad paremini, neil on väiksem stressitase, kõrgem enesehinnang ja madalamad depressiooninäitajad kui mittelugejatel
- Yale Ülikooli teadlaste uuringust selgus huvitav muster: inimesed, kes lugesid paljude aastate jooksul vähemalt 30 minutit päevas raamatuid, elasid keskmiselt 2 aastat kauem, kui need, kel see harjumus puudus
- suure tõenäosusega on lugemishimuliste elu kauem kvaliteetsem just vaimse tervise mõttes - lugemine on hea mälule ja hoiab ka Alzheimeri tõve eemal

Kuidas lugeda rohkem, kiiremini ja hoida lugemisel fookust:
- pane igal aastal endale lugemise eesmärgid, tee nimekiri raamatutest, mida tahad lugeda
- hoia alati raamat endaga kaasas - nii saad lugeda olukordades, kus ootamatult tuleb "aega viita"
 - tee lugemisest oma päeva parim osa, mida alati ootad
- loe segamatutes tingimistes, lülita telefon vaikseks, ära tšekka Facebooki ja e-posti
- muusika kuulamisest võib lugemise ajal kasu olla, see aitab keskenduda. Eriti hästi aitab kontsentreeruda klassikaline muusika aga ka igasugune muu instrumentaalmuusika
- pea pause. Kui oled lugenud rohkem kui tunni, siis peaksid tegema pausi. Paus ei pea olema pikk, piisab poolest minutist
- tee kord nädalas või kuus kodus perekeskne raamatulugemise päev, loe ette lapsele
- pea logi või blogi, pane kirja raamatu nimi, autor ja oma mõtted/lühike sisu. Selleks on ka elektroonilised võimalused, näiteks Goodreads.com

Allikas: Raamatute märkmatu mõju blogist ENESETEOSTUS
Vaata:  Kuidas lugeda ja mida lugemise juures tähele panna

Kommentaare ei ole: